IT Support officer (Internal User) [Thailand]


 

Job Description

$ads={1}

IT Support officer (Internal User) (40K–45K) (SDG-96198)
เจ้าหน้าที่ IT Support (ผู้ใช้ภายใน)

<Job Responsibilities>
  • IT Process part:
  • Managing software license, contract
  • Managing company asset
  • Purchasing for IT device
  • Preparing PC setup for new employees

  • End user support part:
  • Providing daily troubleshooting for endpoint software and hardware support
  • Providing basic troubleshooting for this following Cloud/Infrastructure
・O365 cloud service (Azure AD, Exchange Online, SharePoint Online, MS Teams, OneDrive, Intune, Defender, WIP, etc.)
・AWS (Amazon Web Services) - Active Directory, File Server
・On premised Server - Active Directory, File Server
・Network infrastructure SD-WAN, Cisco Wi-Fi controller, Cisco access point, Cisco L2/L3 SW, Cisco router
・IP Phone system on Cisco CUCM

<Necessary Skill / Experience >
- Thai nationality , Male , age 25 - 30 years old
  • Bachelor's degree in Computer Engineering, Computer Science, Information Technology, or IT related
・At least 2-3 years of experiences in IT Support related field
・At least 2 years of experiences in managing Windows Server OS, Office365, Active Directory, MDM software.
・Good knowledge, understanding, and skills in Computer network and servers, analysing problem, and problem-solving.
・Good command in English both verbal and written

<Preferable Skill / Experience>
・At least 2 years of experiences in IT Support related and LAN/ Wi-Fi, WAN, Network Switch, Firewall, Router, Access Point

Language Skill
English level : Conversational
Japanese level : None

Workplace Area: MRT Phetchaburi
Working Hour: 8:15-17:15(Mon.-Fri. [Sat. working - Once a Quarter (depends on business calendar] OT start at 17.45 if work on Saturday : Will get OT *1)

About the Benefits
40,000–45,000THB

About the company
Product & Service: Automation System and Equipment
Business Type: General Appliances / Electrical Equipment;Machinery / Equipment / Plants

เจ้าหน้าที่ IT Support (ผู้ใช้ภายใน) (40K–45K) (SDG-96198)

<ความรับผิดชอบต่องาน>
  • ด้าน IT Process:
  • การจัดการลิขสิทธิ์ซอฟต์แวร์ สัญญา
  • การจัดการทรัพย์สินของบริษัท
  • จัดซื้ออุปกรณ์ไอที
  • เตรียมการตั้งค่าเครื่องคอมพิวเตอร์สำหรับพนักงานใหม่

  • ด้าน End user support:
  • ให้บริการแก้ไขปัญหารายวันสำหรับซอฟต์แวร์ปลายทางและการสนับสนุนฮาร์ดแวร์
  • ให้การแก้ปัญหาเบื้องต้นสำหรับ Cloud/Infrastructure ต่อไปนี้
・บริการคลาวด์ O365 (Azure AD, Exchange Online, SharePoint Online, MS Teams, OneDrive, Intune, Defender, WIP เป็นต้น)
・AWS (Amazon Web Services) - Active Directory, เซิร์ฟเวอร์ไฟล์
・On premised Server - Active Directory, File Server
・โครงสร้างพื้นฐานเครือข่าย SD-WAN, Cisco Wi-Fi controller, Cisco access point, Cisco L2/L3 SW, Cisco router
・ระบบโทรศัพท์ IP บน Cisco CUCM

<ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น>
- สัญชาติไทย เพศชาย อายุ 25 - 30 ปี
  • วุฒิปริญญาตรี สาขา Computer Engineering, Computer Science, Information Technology หรือ IT ที่เกี่ยวข้อง
・มีประสบการณ์อย่างน้อย 2-3 ปีในสายงานที่เกี่ยวข้องกับ IT Support
・มีประสบการณ์อย่างน้อย 2 ปีในการจัดการ Windows Server OS, Office365, Active Directory, ซอฟต์แวร์ MDM
・มีความรู้ ความเข้าใจ และทักษะด้านเครือข่ายคอมพิวเตอร์และเซิร์ฟเวอร์ การวิเคราะห์ปัญหาและการแก้ปัญหาเป็นอย่างดี
・สามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ดีทั้งการพูดและเขียน

<ทักษะ / ประสบการณ์ที่ต้องการ>
・มีประสบการณ์อย่างน้อย 2 ปีในด้าน IT Support และ LAN/ Wi-Fi, WAN, Network Switch, Firewall, Router, Access Point

ทักษะทางภาษา
ระดับภาษาอังกฤษ : สนทนา
ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี

สถานที่ทำงาน MRT เพชรบุรี
เวลาทำงาน: 8:15-17:15(จ.-ศ. [ทำงานวันเสาร์ - ไตรมาสละครั้ง (ขึ้นอยู่กับปฏิทินธุรกิจ] OT เริ่มที่ 17.45 น. ถ้าทำงานวันเสาร์ : จะได้ OT *1)

เกี่ยวกับผลประโยชน์
40,000–45,000THB

เกี่ยวกับบริษัท
สินค้าและบริการ: ระบบอัตโนมัติและอุปกรณ์
ประเภทธุรกิจ: เครื่องใช้ทั่วไป / อุปกรณ์ไฟฟ้า;เครื่องจักร / อุปกรณ์ / โรงงาน

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال